Financiële coachingstrajecten hebben als doel medewerkers snel weer op de rit te helpen met hun financiën. Daar schakelt u Stach immers voor in. Naast dat wij de medewerker snel op de rit willen hebben, willen wij dit ook op een duurzame wijze doen. Zo kan een medewerker na de coaching blijvend anders met zijn financiële zaken omgaan. De meeste medewerkers coacht Stach een half jaar tot een jaar. Maar dit betekent niet dat ze daarna door ons vergeten worden.
We geven bij afronding van het coachingstraject altijd aan dat de medewerker contact met ons kan opnemen als dit nodig is. En soms gebeurt dit ook. Bijvoorbeeld om toch nog even mee te kijken met een begroting of als er iets op fiscaal gebied geregeld moet worden. We worden zelfs op de hoogte gehouden van gezinsuitbreiding, verhuizing en andere leuke zaken die de klant meemaakt of zelf succesvol geregeld heeft. Gelukkig, want dat betekent dat medewerkers zich op hun gemak voelen bij ons.
Nazorgtraject van Stach
Wij houden altijd een nazorggesprek om na te gaan hoe alles loopt. Om een eventuele drempel om zelf contact op te nemen bij medewerkers te verlagen én om medewerkers regelmatig te laten nadenken over hun financiën, introduceert Stach vanaf december 2015 een nazorgtraject van 12 maanden. Hierbij ontvangen medewerkers bij wie de coaching is afgerond regelmatig een email van Stach over uiteenlopende zaken, zoals het doen van belastingaangifte, een nieuwe begroting maken en handige tips om de financiën nog beter te regelen. Iedere mail eindigt met de uitnodiging contact op te nemen met de financieel coach als er vragen zijn. Deze mails ontvangt de medewerker een jaar lang.
Uit onderzoek blijkt dat mensen op deze manier met de onderwerpen van de coaching bezig blijven en het risico op terugval wordt verkleind. En natuurlijk hopen wij vooral dat mensen zich gesteund voelen door onze mails. Want na intensieve begeleiding is het best spannend om het allemaal weer zelf te moeten regelen.